Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Thursday 19 May 2011

(MUST READ) Ada Obama disebalik Osama?


Walaupun kisah kematian Osama sudah lebih seminggu berlalu (hampir basi), ramai penganalisis dan pengkaji masih berterusan dalam melakukan pendedahan demi pendedahan mengenai siapa Osama. Ada pihak yang menganggap beliau seorang hero umat Islam dan berbangga-bangga dengan ‘kesyahidan’ beliau. Di Pakistan tidak beberapa lama setelah kematian beliau, serangan-demi serangan telah dilancarkan oleh puak Taliban menuntut bela atas kematian beliau seolah-olah kematiannya menjadi kunci untuk puak Taliban dan al-Qaeda untuk kembali warming-up.



Obama ketika membuat pengumuman di White House mengisytiharkan kematian beliau berkata, “ Today, at my direction, the United States launched a targeted operation against that compound in Abbottabad, Pakistan. A small team of Americans carried out the operation with extraordinary courage and capability. No Americans were harmed. They took care to avoid civilian casualties. After a firefight, they killed Osama bin Laden and took custody of his body.” (link). Pengumuman ini disambut dengan sorakan oleh rakyat US sekaligus menaikkan kembali sokongan terhadap beliau dalam menghadapi pilihanraya tidak lama lagi.



Obama kantoi

Namun, kenyataan Obama tersebut setelah diamati dengan mendalam jelas mendedahkan kehipokritan Amerika sendiri dalam pemburuan mereka selama satu dekat untuk membunuh Osama. Obama kantoi kerana mengatakan, “a small team of Americans carried out the operation with extraordinary courage and capability.” Slogan ‘War against terrorist’ yang dilancarkan oleh Bush sempena peristiwa 9/11 sepuluh tahun lalu akhirnya sampai ke klimaksnya dengan terbunuhnya Osama dengan serangan pasukan yang kecil. Peritiwa 9/11 menggambarkan bahawa al-Qaeda bertanggungjawab ke atasnya dan kerana itu, bos al-Qaeda (Osama) harus dibunuh. Disebabkan jaringan al-Qaeda tersangat luas, maka perang melawan keganasan ini dilancarkan ke seluruh pelusuk dunia.


Isu 9/11 menjanjikan habuan yang besar kepada Amerika dengan mereka dapat mengusai Afghanistan dan Iraq. Saddam yang dahulunya talibarut Amerika (perang Iraq-Iran dan Iraq-Kuwait) ditumbangkan dengan tuduhan beliau mempunyai kaitan dengan al-Qaeda dan menyimpan senjata nuklear. Ancaman yang dimomokkan oleh Amerika telah meluluskan lesen untuk menghantar 150,000 pasukan tentera untuk menjatuhkan kerajaan Saddam. Ternyata selepas Saddam dibunuh, Amerika sehingga kini gagal untuk membuktikan kebenaran dakwaan mereka terhadap beliau namun ia sudah terlambat, Saddam dibunuh dan Iraq hancur dengan teruk.


Perang saudara makin kronik

Sentimen mazhab Sunni-Syiah juga ditimbulkan walaupun pada sebelum itu jarang berlaku. Apabila tempat-tempat Sunni dibom, maka puak Syiah dipersalahkan dan begitu juga apabila masjid-masjid Syiah dibom, puak Sunni dituduh walhal dalangnya adalah Amerika dan agen-agennya. Amerika cuba menutup isu kesilapan mereka dengan melatih beberapa kumpulan di kalangan masyarakat Muslim di Iraq untuk melakukan serangan kepada golongan Muslim yang lain. Pemikiran takfir mula tersebar dalam kalangan masyarakat Iraq dan rentetan daripada itu serang demi serangan untuk membunuh sesama Muslim berlaku. Menerusi pergolakan yang berterusan di Iraq, Amerika dapat mengekalkan dengan lebih lama lagi tenteranya di sana. Matlamat Amerika menjajah Iraq bukanlah Saddam tapi disebabkan keadaan mereka yang terdesak dalam keadaan ekonomi mereka semakin merudum jatuh. Dengan menguasai Iraq, Amerika meraih keuntungan besar kerana Iraq antara pengeluar minyak terbesar dunia. Sebab itu mereka mencipta kambing hitam untuk merealisasikan matlamat itu.


Sang singa tewas dengan sekawan kucing?

Kembali kepada kisah Osama yang hanya ditumpaskan oleh small team, tahun 2005 New York Times pernah melaporkan ketika tiga anggota elit Amerika berjaya mengesan keberadaan Osama di sebuah tempat yang bernama Tora Bora namun mereka tidak bertindak untuk membunuhnya hanya kerana misi mereka ketika itu hanya untuk membantu, memberi maklumat dan memanggil penyerang udara. Aneh bukan, Osama yang dikatakan musuh nombor 1 Amerika hanya dikirim pasukan yang kecil dan terbatas untuk mengepung beliau berbeza dengan Saddam yang ratusan ribu tentera dikirim untuk menangkapnya.



Bekas anggota tentera Amerika yang terlibat dalam perang Afghanistan mnceritakan pengalamanna dengan nada kekesalan, “Ogos 2007, bin Laden ketika itu dalam konvoi dari Tora Bora menuju selatan. Kami ketika itu mempunyai pasukan elit terhebat yang bergabung dengan Joint Specil Operation Command (JSOC) dan CIA. Pada kami pesawat automatik (tanpa pemandu) yang bersedia untuk terbang dan kami hanya perlu menarik picu sahaja lagi (untuk membunuhnya).” Namun beliau tidak juga terbunuh.

Mamat mana plak ni?

Lalu pada baru-baru ini Obama mengumumkan Osama berjaya dibunuh hanya dengan pasukan kecil pada masa sama tiada seorang pun dikalangan mereka yang tercedera. Lemah sungguh pertahanan musuh no.1 Amerika ini walhal beliau sering dikatakan, tiga benda sentiasa disisinya, Rifle AK-47, Quran dan tongkat. Dalam tempoh 10 tahun, Amerika menghanguskan ratusan million dolar dan mengorbankan lebih 5000 tentera yang jauh lebih banyak dari warga awam Iraq dan Afghanistan, lalu mengapa sekarang Osama baru berjaya dibunuh dan jasadnya disemadikan di laut? Apakah dengan penyemadian jenazah beliau di darat boleh menyebabkan orang ramai mengorek kembali kuburnnya atau dapat melihat jenazahnya yang asli sekaligus dapat memecahkan tembelang Amerika?


Suatu yang cukup mudah bagi raja filem aksi hollywood


Konspirasi kematian Osama

Banyak sumber yang menyatakan bahawa Osama telah terbunuh antaranya Benazir Buttho dan pihak Amerika sendiri mendakwa mendakwa beliau mati disebabkan penyakit buah pinggangnya yang kronik. Osama yang pernah dikatakan mati pada tahun 2002 dan 2006 hidup kembali untuk dimatikna secara rasmi pada tahun 2011 dibawah pemerintahan Obama. Riwayat hidup-mati Osama seolah-olah satu ‘game’ yang dimainkan oleh Amerika bagi memastikan kesinambungan untuk mereka menguasai umat Islam dan Islamphobia sendiri adalah kesan dari 11/9. Amerika menggambarkan bahawa Osama memiliki berbilion-bilion aset sehingga mampu untuk membiayai kem-kem latihan pengganas di seluruh dunia, Sudan, Filiphina, Afghanistan di samping membentuk lebih banyak jaringan pengganas di negara-negara Muslim. Bukankah Amerika memiliki sistem perbankan yang sangat canggih dan mustahil jika tiada yang dapat mengesan keberadaan wang Osama yang begitu banyak. Bukankah Barat sendiri dengan mudahnya membekukan aset-aset Ghaddafi, Mubarak mahupun Ben Ali lalu mengapa aset Osama gagal dibekukan? Lalu siapa yang sebenarnya yang membiyai kesemua kegiatan keganasan al-Qaeda di pelbagai kawasan?


Banyak betul versi gambar mayat Osama..


Pecah tembelang konspirasi adobephotoshop Amerika


Osama, al-Qaeda, Taliban dan CIA

Segala persoalan ini hanya mampu terjawab jika kita meneliti dan mengkaji dengan cermat setiap perancangan Amerika dunia selama ini. Sekitar tahun 1978 dan 1992, pemerintah Amerika telah membelanjakan paling minimun USD 6 Juta dolar untuk membeli senjata, melatih dan membiyai sebuah kumpulan ‘mujahiddin’ Afghanistan bagi mengusir Soviet yang menjajah Afghanistan. Perlu diingatkan bahawa, ketika itu, perang dingin Amerika-Soviet meletus dan Amerika menggunakan segala cara untuk menyekat pengaruh Soviet di dunia. Usaha ‘murni’ Amerika itu disokong sepenuhnya oleh Arab Saudi yang merupakan sekutu rapatnya dan Pakistan termasuk keluarga Bin Laden yang menyumbang dana jutaan dolar. Kelompok itu disebut sebagai Taliban yang bermaksud pelajar (Thalib) kerana merekrut pelajar islam di Pakistan dan beberapa negara Muslim.



Ahmed Rashid, korespondan untuk Far Eastern Economic Review membuat kenyataan bahawa pada tahun 1986, Pengarah CIA William Casey mengaku bahawa CIA membiyai ISI (pasukan elit Pakistan) untuk merekrut pasukan jihad. Paling sedikit seramai 100, 000 pasukan jihad hadir ke Pakistan pada tahun 1982 dan 1992 dan 60, 000 daripadanya terdiri daripada pelajar Islam di Pakistan. Usaha merekrut, pemberian dana dan penyediaan kelengkapan sepenuhnya untuk Taliban disalurkan oleh Pertubuhan Maktab al-Khidmar (MAK) dan Osama adalah salah seorang dari tiga pemimpin MAK. Bin Laden bagaimanapun telah menguasai MAK sepenuhnya pada tahun 1989. Osama yang merupakan nnak jutawan Arab Saudi itu datang ke Afghanistan pada tahun 1980 untuk bergabung dengan gerakan jihad yang dibiayai oleh CIA.



Dokumen yang dikatakan bukti pengelibatan Osama dalam plan Tim Osman (klik pada gambar untuk besarkan)



Zbigniew Brezinski dan Osama pada tahun 1980-an? (klik)


Tugas beliau adalah merekrut, memberi dana, dan melatih 35,000 sukarelawan non-Afghan untuk bergabung dengan Taliban. Menurut Akhbar New Yorker (24/1/2000) Milt Bearden, Pengarah CIA di Pakistan tahun 1986-1989 mengakui bahawa Bin Laden membawa 20 hingga 25 juta USD setiap bulan untuk membiayai perang. Bin Laden seterusnya menubuhkan pertubuhan al-Qaeda pada tahun 1987 sekaligus menjadi penggerak kepada kem-kem latihan ketenteraan dan perdagangan di Afghanistan. Honeymoon Taliban, al-Qaeda dan Osama berakhir setelah 11 September 2001. Serangan yang mengorbankan orang awam itu berjaya dijadikan alasan yang kukuh Bush untuk menuduh al-Qaeda sebagai dalangnya dan justeru itu mereka dengan mudahnya melancarkan serangan terhadap Afghanistan dan Iraq tanpa restu PBB.


Tahun 2011 yang menghampiri pilihanraya memerlukan ‘ONG’ (tuah) untuk Obama mengekalkan kerusi Presidennya. Kemelut yang berlaku di negara Arab seperti Tunisia, Mesir, Libya dan lain-lain tidak semudah yang mereka jangkakan kerana kabangkitan rakyat yang sudah muak dengan boneka Amerika memberi tamparan hebat kepada Amerika. Iraq kini mereka gagal untuk menguasai dengan sepenuhnya dan kecaman demi kecaman dunia menghalau Amerika dari negara teluk itu. Obama kini terpaksa mengatur lebih banyak perancangan supaya popularitinya meningkat dan pastinya ia tidak terlepas dari pencaturan Big Boss mereka, Israel. Moga Allah memelihara dan menyedarkan kita dari perancangan musuh Islam.

Wallahu’alam..

Rujukan :
1. htttp://Indonesia.irib.ir


0 comments:

Post a Comment

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)