Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Monday 23 May 2011

CIA semakin agresif


Heidar Moslehi berkata kepada Press TV semalam (22/5) bahawa kementeriannya berjaya membongkarkan jaringan CIA yang bekerjasama dengan rakyat Iran. Menurut Menteri Risikan dan Keselamatan Iran itu, dengan perancangan yang rapi, Iran berjaya menggagalkan usaha perisik untuk merealisasikan matlamat mereka untuk membuat onar di Republik Islam itu. Menurutnya, apa yang penting, Amerika sehingga kini gagal dalam rancangannya ke atas Iran. Iran Sabtu lalu (21/5) telah berjaya menahan 30 individu atas tuduhan menjadi agen perisik Amerika (CIA), dan 42 lagi individu telah dikenalpasti terlibat dalam perkara tersebut.


Heidar Moslehi-Menteri Perisikan Iran


Menurut Moslehi, agen-agen tersebut menerima arahan dari CIA yang bekerja dibawah badan perisik Amerika. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Kementerian Risikan dan Keselamatan Iran kelmarin, cawangan perisik ini dibangunkan oleh sejumlah besar agen CIA yang terlatih di beberapa buah negara yang bertindak untuk memperdayakan masyarakat menjadi perisik dengan menjanjikan imbuhan seperti menguruskan pengeluaran visa, menyediakan kediaman dan pekerjaan tetap, dan tawaran pengajian.



Agen-agen CIA telah mengumpulkan maklumat daripada universiti dan institut-institut kajian khususnya dalam bidang tenaga nuklear, aeroangkasa, pertahanan, dan industri bioteknologi. Para perisik mengumpulkan maklumat yang terperinci mengenai paip minyak dan gas, jaringan telekomunikasi dan elektrik, lapangan terbang dan cukai, sistem keamanan perbankan dan komunikasi menggunakan Konsulat di beberapa buah negara khususnya di Emirat Arab, Turki dan Malaysia. (sumber)



p/s : Baru-baru ini negara kita dikejutkan dengan tawaran CIA untuk merekrut anggota baru dari beberapa buah negara khususnya di Asia Tenggara (lihat sini dan sini). Banyak gambaran yang kita dapat perhatikan samada menerusi filem Hollywood seperti 007, Mission Impossible dan sebagainya untuk menunjukkan kepakaran dan kehebatan pasukan elit perisik Amerika mahupun menerusi kajian-kajian ilmiah.



CIA yang merupakan badan perisik khas di bawah Amerika memainkan peranan penting menyusun strategi yang halus untuk menguasai sesebuah negara khususnya negara umat Islam. Kejatuhan beberapa buah negara sebelum ini seperti Afghanistan, Iraq serta yang lainnya termasuklah isu peperangan antara negara umat Islam, isu pengebom bunuh diri di Iraq adalah didalangi oleh CIA. Banyak onar telah mereka lakukan demi kepentingan mereka dalam agenda untuk menghancurkan mana-mana negara yang tidak menyebelahi Amerika. Ironinya, ramai umat Islam yang tertipu dengan propaganda yang dibuat oleh mereka lalu umat Islam tertipu dan gagal membezakan antara realiti dan propaganda pihak musuh. Moga Allah memelihara umat Islam dari perancangan jahat musuh-musuh Islam.

Wallahu'alam

0 comments:

Post a Comment

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)