Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Follow by Email

Monday, 28 November 2011

Apa yang serupa tapi tak sama..?

Anda suka tiru style ini?


atau yang ini supaya lebih nampak ganas?


atau yang ini nampak lebih macho?


atau yang ini?


Tetapi.. mereka telah lama memilihnya..


Gaya rambut yang menjadi pilihan..


sama x?


macho x?




trojan..



style 'balung ayam'..







Saya kadang2 sendiri rasa pelik mengapa anak2 muda pada hari ini khususnya dikalangan pelajar sekolah suka mengikut trend rambut seperti ini.. Samada mereka ikut artis atau mereka ikut apa yang artis itu ikut tanpa menyedari asal usulnya..

Apabila bercakap soal mengikut sunnah, dirasakan suatu perkara yang agak 'skema' dan 'alim' dan mereka lebih memilih seperti ini.. Terasa begitu jahilnya umat Islam pada masa mereka punyai Nabi sebaik2 contoh ikutan, namun mereka lebih memilih artis sebagai ikutan dalam segala aspek; pemakaian, kelakuan, cara hidup yang kesemuanya akan menyebabkan kehancuran mereka sendiri.

Sempena Maal Hijrah 1433 ini, ayuh bersama kita hidupkan kembali sunnah2 Nabi s.a.w dan jauhi dari mengikuti budaya yang bukan datang dari Islam.

Sekian. Semoga bermanfaat.
Reactions:

1 comments:

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)