Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Tuesday 1 November 2011

"Mossad Dalang Pembunuhan Suami Saya": Balu Saintis Iran

Balu kepada Pakar Saintis Nuklear Iran, Profesor Massoud Mohammadi meyakini bahawa dalang sebenar disebalik pembunuhan ke atas suaminya adalah Agen Elite Israel (Mossad). 

Dalam satu Kongres Antarabangsa mengenai mangsa-mangsa pengganas di Perancis, seorang warga Israel berkata kepada Mansoureh Karami , "Kamilah yang telah membunuh suami kamu dan kami telah 30 tahun lamanya berperang dengan kamu. 



Israel sering mendakwa bahawa mereka adalah rejim yang menjadi mangsa keganasan walaupun mereka itu sendiri adalah rejim yang melakukan keganasa terhadap orang lain. Karami meluahkan kekecewaan kerana tergamak seorang anak muda yang sanggup menjual diri hanya kerana wang. 

Pembunuh upahan tersebut mendakwa, Mossad memberitahunya bahawa Profesor tersebut (Ali-Mohammadi) cuba untuk membina satu bom nuklear namun hakikatnya adalah tidak benar. Diterajui oleh Israel dan pertubuhan-pertubuhan pengganas seperti Mujahedin-e Khalq Organization (MKO), mereka cuba menggagalkan matlamat kami dengan pembunuhan, "katanya. "Terdapat lebih daripada 17,000 mangsa serangan pengganas di Iran. 

Walaupun fenomena ini telah dikecam di seluruh dunia, Amerika Syarikat menggunakannya sebagai alat, " Tambahnya lagi. Profesor Massoud Ali Mohammadi, seorang pensyarah di Universiti Tehran, telah terbunuh ketika beliau dihampiri oleh sebuah motosikal yang lengkapi bom berhampiran rumahnya di utara Tehran pada January 12, 2010. 

Ali Jamali-Fashi, lelaki yang telah membunuh Ali-Mohammadi, mengakui di mahkamah bahawa dia telah membuat banyak lawatan ke Turki untuk bertemu dengan ejen Mossad sebelum melakukan operasi pembunuhan. Fashi mengakui menerima antara USD 5,000 kepada 10,000 bagi setiap mesyuarat. (PT)





0 comments:

Post a Comment

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)