Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Tuesday 6 July 2010

MoU Malaysia-Iran


PUTRAJAYA: Malaysia dan Iran semalam menandatangani memorandum persefahaman (MoU) bagi memantapkan kerjasama dalam bidang pelajaran antara kedua-dua negara. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mewakili Malaysia, manakala Iran oleh Menteri Pelajarannya, Dr Hamid Reza Babaei, dalam majlis di sebuah hotel di sini.

Kenyataan Kementerian Pelajaran yang dikeluarkan sempena MoU itu berkata, pemeteraian persefahaman berkenaan adalah susulan kepada lawatan misi teknikal Kementerian Pelajaran ke Iran pada 15 April 2008 yang diketuai Ketua Setiausahanya, Tan Sri Dr Zulkurnain Awang.

Menerusi pemeteraian MoU itu, Malaysia dan Iran sedia bekerjasama dalam bidang rangkaian sekolah serta institusi pendidikan; sains dan matematik; teknologi maklumat dan komunikasi (ICT); sukan, kebudayaan dan muzik; latihan keguruan dan pembangunan profesional serta jaminan kualiti pendidikan. Bidang lain yang akan turut terbabit ialah pembangunan kurikulum, naziran pendidikan, penyelidikan dan perancangan pendidikan serta pengurusan dan kepimpinan pendidikan. Draf Memorandum Persefahaman Kerjasama Dalam Bidang Pendidikan Malaysia-Iran diluluskan Kabinet pada April 2009. (sumber)

p/s : Malaysia, dengan semua dia baik. Dengan Amerika boleh, dengan Iran pun boleh. Moga banyak belajar dari Iran dari segala segi.

0 comments:

Post a Comment

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)