Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Wednesday 29 February 2012

Penemuan Injil Berusia 1500 Tahun Bukti Kebenaran Islam (Bergambar)

Secret Bible: The 1,500-year-old tome was is said to contain Jesus' early teachings and his prediction of the Prophet's coming 



Sebuah kitab Injil yang dipercayai telah meramalkan kedatangan Nabi Muhammad s.a.w ke dunia menimbulkan rasa minat yang serius di kalangan Vatican (Paderi)


Pope Benedict XVI diikatakan mahu melihat sendiri kitab tersebut yang telah berusia 1, 500 tahun lamanya. Ramai yang mengatakan bahawa ia adalah Injil Barnabas, yang telah disembunyikan oleh kerajaan Turki 12 tahun yang lalu.


Ancient: The leather-bound text, written on animal hide, was discovered by Turkish police during an anti-smuggling operation in 2000 


Injil berharga £ 14 million yang ditulis tangan itu dalam bahasa Ibunda Aramaic Isa meramalkan akan kedatangan seorang Nabi. Ia dikawal rapi sehingga 2010, dan akhirnya diserahkan kepada Muzium Etnografi Ankara. Ia akan dipamerkan ke khalayak umum selepas  pemulihan minor.


Setiap salinan muka surat satu dari manuskrip kuno yang ditulis dianggap bernilai 1.5 juta £. Menteri Kebudayaan & Perlancongan Turki Ertugrul Gunay berkata, buku itu boleh jadi versi Injil yang asli yang ditindas oleh pihak Gereja Kristian bagi mengelakkan persamaan dengan pandangan Islam.

Serious interest: The Vatican, under Pope Benedict XVI, is said to want to see the recently re-discovered 



Beliau juga berkata Vatican telah membuat permintaan tidak rasmi untuk melihat kitab - teks kontroversi tersebut dan orang Islam mendakwa ia merupakan usaha untuk membuat tambahan kepada Bible sebelum ini, Mark, Matthew, Luke & John.

Selaras dengan ajaran Islam, Injil menganggap Isa adalah manusia dan bukan Tuhan. Ia sekaligus menolak konsep Triniti dan Penyaliban disamping meramalkan kedatangan Nabi Muhammad s.a.w.
Dalam 1 versi, dia telah memberi tahu, bagaimanakah Messiah dipanggil? Nabi Muhammad adalah nama yang diberkati. Argumen ini sekligus menolak Isa sebagai Messiah, kerana dia sepatutnya adalah daripada Ismail, nama yang digunakan oleh bangsa Arab.





Bible Historic: The £14million handwritten gold lettered tome is penned in Jesus' native Aramaic language



Walaupun beberapa isu yang penting dalam buku itu baru ditemui, ada yang enggan mengakui kebenarannya bahkan menganggap ia adalah palsu hanya kerana tarikhnya kembali pada abad ke-16.

Salinan tertua abad yang sama, telah ditulis dalam bahasa Sepanyol dan Itali. Paderi Protestant Ihsan mengatakan ia tidak asli. Menurut Profesor Omer Faruq Harman dari bidang Teologi, hanya melalui imbasan saintifik mungkin dapat membuktikan usia sebenar kitab itu.
Sumber asal di sini

Wallahu'alam

6 comments:

  1. apakah benar hanya demi kepercayaan tuhan rela melanggar kemanusiaan?
    yang lebih jelas adalah penderitaan manusia, tulisanku tentang potensi yang bisa kamu baca, dan ajaran-ajaran itu dalam islam
    http://harmikel-mywillbetterthangodwill.blogspot.com/2013/10/kritik-terhadap-agama-kesalahan-konsep.html
    tuhan menganiaya manusia karena potensi yang dibuatnya. Kepada manusia yang kuasanya kecil saja perlu waspada, apalagi kepada pencipta semua potensi pada kehidupan dan manusia yang jelas kuasanya lebih besar dan pada kehidupan manusia banyak terdapat penderitaan besar, cukuplah alasan untuk waspada dan meragukan konsep maha baik.
    The clearly is human sickness, my wrote about potention that you can read, and that teaching on islam
    http://harmikel-mywillbetterthangodwill.blogspot.com/2013/10/critique-to-religion-false-concept-god.html
    god did torturing because potention He made. to human that the capability is small we sometime need to alert, it’s need to alert too to the creator of all potention on life and human, that clearly his ability is more great and this life have much of big sickness, it’s enough reasons to alert and doubt the goodest concept.

    ReplyDelete
  2. kenapa kita gak akui saja karena agama islam lah yang benar dan terbukti kebenarannya.....!

    ReplyDelete
  3. masihkah kalian meragukan agama ISLAM sedang telah terbukti benar.
    ayo sama sama masuk islam pelajari buku2 nya sekalipun terjemahan datangi ustad di sekitar kita..dengan senang hati mereka menerima saudara.

    ReplyDelete
  4. Tidak ada kitab suci yg di benarkan untuk d tafsirkan oleh seorang manusia karena kepandaian dan logika cara berpikir manusia berbeda beda setiap individu.
    Tidak ada Tuhan Allah yang membenarkan kekerasan dan peperangan itu dilakukan justru Tuhan mengajarkan perdamaian dan kasih sesama.
    Setiap nabi ataupun rasul tdk ada yang minta di doakan untuk masuk sorga
    Jikalau kitab suci yang terakhir muncul itu adalah penyempurnaan dari kitab yang sebelumnya muncul lalu kenapa banyak yang hilang kisah yang dimunculkan di kitab sebelumnya? Dgn kitab yang terbaru yang menurut kalian sempurna dan penyempurnaan dari kitab sebelumnya.
    Setiap orang berhak pd pilihan kepercayaannya karena ia memang diciptakan untuk bertanggung jawab pd diri masing" justru bukan oleh karena pemaksaan.
    Mata kita terbuka dengan lebar bagaimana keadaan negara yang memberlakukan hukum syariat dan yang tidak. Kekacauan, peperangan, pembunuhan terjadi dimana....bersyukurlah indonesia tidak menganut paham demikian krn bila iya, gak terbayang bagaimana negara ini ke depan. Apakah manusia masih bs menghormati dan menghargai sesamanya baik itu muslim maupun non muslim.

    ReplyDelete

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)