Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Sunday 12 February 2012

Tidak Iktiraf Israel: Hamas Tidak Berganjak


"Hamas tidak akan pernah mengiktiraf Israel," kata Perdana Menteri Palestin Ismail Haniyah Sabtu lalu (11/2) dalam sebuah pidato di Iran.


"Mereka ingin kami mengiktiraf penjajahan Israel dan menghentikan perlawanan tetapi, sebagai wakil dari rakyat Palestin dan atas nama semua pencari kebebasan di dunia, saya mengumumkan dari Azadi Square di Teheran bahwa kami tidak akan pernah mengiktiraf Israel," kata Ismail Haniyah.



"Perlawanan akan terus berlanjutan sehingga sampai ke semua tanah Palestin, termasuk al-Quds (Yerusalem), dibebaskan dan semua pelarian dapat kembali," tegasnya.

Pengulangan kenyataan Haniyah merupakan sikap lama Hamas yang dibuat pada kesempatan peringatan revolusi Islam Iran. Pemimpin Palestian itu berucap kepada hadirin yang berjumlah 30, 000 bersama Presiden Iran Mahmoud Ahmadinejad.


Ahmadinejad juga berpidato di tengah perhimpunan hari Sabtu lalu bersama Haniyah di hadapan pesawat pengintip AS yang berhasil mereka tangkap (ditembak jatuh) beberapa bulan yang lalu.

Ini yang membezakan pemimpin HAMAS dan hipokrasi Pemimpin Arab, Emir Qatar ketika dalam satu perjumpaan sulit bersama pemimpin Zionis Laknatullah ini

Lihat di sini dan sini

* Tidak mengiktiraf kewujudan entiti Israel, itulah prinsip sepatutnya yang wajib ada pada diri mana-mana yang mengaku Muslim. Tiada sebab untuk kita tunduk kepada mereka walau bakal berdepan dengan ancaman sekalipun. Sesetengah pihak sanggup mengiktiraf kewujudan Israel hanya kerana mahu mengambil hati pihak pro-Israel yang umumnya kita ketahui majoriti kuasa dunia pada akhir ini.

Wallahu'alam.

0 comments:

Post a Comment

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)