Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Tuesday 10 August 2010

Ramadhan aL-Mubarak

Selamat menyambut Ramadhan kepada seluruh umat Islam dan selamat menunaikan ibadat puasa. Manfaatkanlah segala kesempatan dan peluang yang Allah SWT beri kepada kita dalam madrasah tarbiyyah ini. Elakkan dari melakukan aktiviti yang melalaikan lagi melaghakan seperti aktiviti berinternet, seperti berFB tanpa tujuan dan hanya sekadar suka-suka, bercakap perkara yang sia-sia, mendengar muzik dsb. Rugilah bagi mereka yang merugikan diri sendiri pada bulan ini pada masa Allah SWT bukakan kepada mereka 1001 rahmat keampunan.

Kata Badi'uzaman Sayyid al-Nursi : "Bulan Ramadhan akan mengubah jiwa naluri seseorang. Dari sekaya-kaya menjadi semiskin-miskin kerana memahami bahawa harta itu bukan miliknya malah kepunyaan semua orang. Dirasakan juga dirinya tidaklah merdeka tetapi adalah hamba. Diketahui sekiranya tidak diterima sebarang arahan, tidak akan berupaya melakukan sebarang kerja mudah dan senang ibarat tidak dapat menyentuhkan tangan ke dalam air."

0 comments:

Post a Comment

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)