Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Friday 29 August 2014

Kesatuan adalah Kemenangan Terbesar Rakyat Palestin - Abu Ubaida

Brigade Ezzeddin al-Qassam Hamas mengumumkan pada 27/8 (Rabu) bahawa perjuangan telah menyatukan semua rakyat Palestin dan kumpulan politik mereka. 


Pada sidang akhbar bersama di Semenanjung Gaza untuk semua sayap kumpulan pejuang Palestin yang diadakan di kejiranan Shujaya malam lepas, portal berita Al-Sharq memetik jurucakap Al-Qassam, Abu Ubaida, berkata: "Kami di sini bukan untuk mengira semua aspek kemenangan yang kita kecapi, tetapi untuk menekankan perpaduan nasional dan sokongan untuk perjuangan. "

Menurut jurucakap al-Qassam lagi: "Ini ialah imej bagi sebuah negara yang tidak berbelah bahagi telah meletakkan pertikaian dalaman ketepi. Perjuangan ini telah menamatkan pertikaian dan menyatukan kami merupakan kejayaan terbesar daripada peperangan ini. Dan ia merupakan tanda aras yang tiada siapa boleh merosakkannya bermula saat ini. "

Abu-Ubaida menjelaskan bahawa kerjasama nasional memerlukan kajian terperinci dan terdapat keperluan "segera dan serius" untuk mereformasikan institusi negara Palestin supaya dapat mewakili rakyat Palestin dengan cara yang lebih baik. 

"Kepimpinan politik Palestin perlu yakin bahawa terdapat satu bangsa yang besar di belakangnya, dan juga rintangan yang mulia dengan pejuang berani," kata Abu Ubaida. Beliau menambah: "kepimpinan ini tidak membenarkan penjajahan Israel untuk memeras ugut mereka selepas hari ini." 

Jurucakap Al-Qassam itu menambah bahawa unit elit pendudukan Israel adalah "tidak lebih daripada propaganda semata-mata."

Terjemahan dari: https://www.middleeastmonitor.com/news/middle-east/13775-al-qassam-brigades-resistance-unites-palestinians

0 comments:

Post a Comment

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)