Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Sesungguhnya perjuangan itu tidak mengenal erti penat & lelah. Demi Islam tercinta, ia perlu diteruskan. Semoga usaha untuk menyampaikan risalah Islam ini diterima Allah sebagai salah satu amal jariah semasa menghadap-Nya pada suatu hari yang pasti akan tiba..”
blog's design by faizassyirazi. Powered by Blogger.

Follow by Email

Thursday, 8 December 2011

Hutan Batu Lena


Hutan Batu Lena, juga disebut Stone Forest Lena, adalah sebuah formasi batuan 60 km ke hulu dari Yakutsk, di Rusia. Struktur batu yang menakjubkan menyerupai menara atau pohon kering dengan tinggi lebih dari 150 meter dan membentang di sepanjang sungai sekitar 80km.












Hutan Batu Lena telah wujud sejak abad ke-17. Tetapi menuju ke sana bukan perjalanan yang mudah. Perjalanan bermula dari Moskow, yang memakan masa perjalanan selama 4 hari ke daerah Siberia, Yakutsk. Pertama, anda harus mengambil penerbangan ke Yakutsk . Harga rata-rata untuk penerbangan tersebut sekitar $ 800. Dari Yakutsk anda harus naik perahu mengambil masa  setengah hari perjalanan ke hulu. Akhirnya setelah empat hari perjalanan, Anda baru akan sampai di hutan batu ini.


Hutan Batu Lena mempunyai bukti-bukti yang luar biasa dari sejarah awal terbentuknya populasi kehidupan di bumi kerana sejumlah fosil organisme purba ditemukan di sini, menjadi bukti yang diawetkan dengan cara unik oleh alam, dari tahap yang sangat penting dalam "booming" sejarah dunia organik.


Subhanallah.. Indahnya ciptaanNya..
Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Kata-kata melambangkan akhlak dan peribadi kita...
Justeru, berhikmahlah dalam melaksanakannya (^ ^,)